Archív bejegyzések
HTML block #1
You can change this block in admin panel. Remember, if you change template, this block will be lost. We advise you to clone this block.
Ne lorem percipit efficiantur mei, ius ut simul vidisse. An vel probatus explicari appellantur. Has et comprehensam interpretaris, quo no inimicus maluisset temporibus. Ea mea quod.
Eseménynaptárunk:
Zsarolóvírus okozott 95 millió dolláros kárt egy dán cégnek
Posted on 9 October, 2019 by Mentor IT Lovag
Még mindig nem épült fel teljesen a szeptember elejei zsarolóvírusos támadásból a dán Demant, amelynek friss pénzügyi jelentése szerint az incidens összesen 95 millió dolláros kárt okozott.
A Demant a világ legnagyobb hallókészülékeket gyártó vállalata. Szeptember elején egy rövid sajtóközlemény jelent meg a cég weboldalán, mely arról tájékoztatta az érdeklődőket, hogy a vállalat kénytelen lezárni teljes IT infrastruktúráját egy kritikus incidens következtében. Hogy pontosan mi történt a hálózatban, azt nem árulták el, csak annyit írtak róla, hogy a céges IT infrastruktúrát kibertámadás érte. Azonban a dán szaksajtó zsarolóvírusos támadásnak nevezte az incidenst – kívülről minden jel erre utalt.
A vállalat azt is elárulta, hogy a céges IT infrastruktúra komolyan károsodott. Kiderült, hogy az érintettek között volt a vállalati ERP rendszer, a lengyelországi termelő és disztribúciós egységek, a mexikói termelő és szolgáltató gyárak, a hallókészülék-alkatrészeket gyártó francia és dán helyszínek, az egész ázsiai és csendes óceáni hálózat.
A kisebb, adatszivárgásos incidensek után egy vállalat általában hamarabb talpra áll, míg a Demant-nál még mindig nem állt helyre a termelés. Ez is arra utal, hogy nagy valószínűséggel zsarolóvírus áldozatává váltak. Miközben a vállalat IT csapata azon küszködik, hogy teljesen helyreállítsa az érintett rendszereket, a legnagyobb kárt az okozza és okozta, hogy ezeket nem tudták használni. Fennakadások keletkeztek a termelési ellátó láncban, hosszabb ideig nem tudták fogadni a rendeléseket. A cég által üzemeltetett klinikák is termékhiánnyal küszködtek, így a hallókészülékre váró pácienseket sem tudták kiszolgálni.
A befektetőknek szóló üzenetben a vállalat 80-95 millió dollár közé teszi a keletkezett kárt. Még nagyobb is lehetett volna az összeg, de a kiberbiztosító 14,6 millió dollárt fizetett a vállalatnak. A kár számottevő része a rendelések elmaradásából származik, az IT infrastruktúra visszaállításának költségei csupán 7,3 millió dollárra rúgnak. A vállalat becslése szerint a kiberincidens okozta problémákat teljes egészében nem számolták fel, így annak hatását még érezni fogják egy ideig – mindez plusz egy ok arra, hogy minden lehető eszközt, például mesterséges intelligenciával felvértezett vírusellenes megoldást is bevessünk a küzdelembe.
Forrás: ZDNet